Mami, kérlek, mesélj!

Mesével a gyerekkorért

Ki vagyok én? Második rész
Találós kérdések óvodásoknak

Kedves olvasóim!

Az egy szuszra írt 'Ki vagyok én?' találós kérdéseim második részét osztom meg veletek. (Az első részt itt találod.) Köszönöm, hogy megtaláltatok és elolvastatok!

1.
Kislány vagyok kosárral a kezembe’,
nagymamámhoz indultam a rengetegbe.
A farkas, mint tudjátok, pórul járt,
én pedig óvatosabb leszek eztán!

2.
Arcom hófehér, ajkam piros, hozzá sötét hajkorona.
Egy kicsi házban találtam nagyon kedves otthonra.
Üvegkoporsóba tettek, mégis egy királyfi vett el.

3.
Azt gondolod, hogy már nem élek?
De igen, de igen, leginkább a gyerekek képzeletében.
Sokféle fajtám népesítette be a földet,
uralkodtunk azon sok száz millió évet.
Kihalt azonban mindenféle fajtám,
bár sok-sok nyomot hagytam magam után.

4.
A természet csodája vagyok én!
Tudjátok-e, vajon miért?
És azt, hogy ki az ősöm,
ki itt hagyott örökül a földön?
Csak némán lapulok a vízben és várok nesztelen,
amíg egy óvatlan vad a szemem előtt nem terem.

5.
Hatalmas testem szeli az óceánt,
de ne féljetek, ártalmatlan vagyok ám!
Vigyázzatok rám nagyon, emberek!
Ha szeretnétek, hogy unokáitok is lássanak engem,
óvjátok, védjétek nagyon a természetet.

6.
Hatalmas, fényességes, fenséges, forró gömbként keringek felettetek,
rendületlenül árasztom magamból az éltető fényt és meleget tinéktek.
Sárga vagyok, képzeld, de nem ám az irigységtől.
Sárga és izzó szeretnék maradni értetek emberek
az idő végezetéig.

7.
Nappalok és éjszakák folyton váltogatják egymást:
mikor sötétség teríti be a földet, én ekkor kapok erőre.
A csillagok segítségével világítok, amikor a felhők közül előbújok.
Látod? Hol kifli a formám, máskor pedig kerek sajt.
Nézz fel rám minden este, milyen formában ragyoglak be!
Beragyoglak szépségesen, s utat mutatok a sötétségben.

8.
Az éjszaka sötétjében integetek tefeléd,
az ég fekete takarója alól bukkanok ki könnyedén.
Nézd a többi ragyogó tüneményt! Láttál már ily meseszépet?
Ha felnézel ránk, hunyorítunk, pislogunk és villogunk.
Milliárdnyi testvéremmel azt üzenjük teneked:
csoda, ami veletek, emberekkel megesett!

Kép forrása: wallpaperflare.com

A bejegyzés trackback címe:

https://mamikerlekmeselj.blog.hu/api/trackback/id/tr2216806772
Nincsenek hozzászólások.

Mami, kérlek, mesélj!

Olvassátok és gyarapítsátok meséimet és játékaimat, melyeket óvodás korú unokáim ihlettek! Ha szeretnél megkeresni, elérhetőségem: meselomamiKUKACgmailPONTcom

Friss topikok

süti beállítások módosítása